Ankara Üniversitesi Çocuk Bilim Merkezi (Çocuk Üniversitesi) Koordinatörlüğü programlarından Felsefe Okulu, Tasarruf dedektifleri, Toprak Bilim Okulu ve Yaratıcı Fikirler programları 15-20 Temmuz 2012 tarihleri arasında Viyana’da Çocuk Üniversitesi etkinliklerine katılmıştır. Viyana Çocuk Üniversitesi’nin bu yıl yaz döneminde yürütülen faaliyetleri kapsamında davet edilen programlar etkinliklerini bu kez Viyana’da yaşayan Türk çocukları ile gerçekleştirmiştir.

16 Temmuz 2012 tarihinde Yaratıcı Fikirler (Uzm. Umut Oğur) programı Bilim İnsanları Nasıl Buluş yaparlar? başlıklı eğitimi ile çalışmasını gerçekleştirdi. Çalışmada günlük hayatta teknoloji kullanarak problem çözme konusunda farkındalığın yaratılması ve tüketici olmak yerine üretim için teknolojiyi kullanarak yaratıcı fikirler geliştirilmesinin önemi vurgulanmıştır.

17 Temmuz tarihinde eğitimini gerçekleştiren Tasarruf Dedektifleri (Uzm.Umut Oğur) programı ise “Enerjiyi Değerli Yapan Nedir?” konu başlığı ile 10-12 yaş grubu çocuklara yönelik bir etkinlik gerçekleştirmiştir. Drama etkinliklerinin yardımı ile enerji üretimi ve enerji tasarrufu konularında eğlenceli çalışmalar yapılan program çocuklar tarafından olduğu kadar Viyana’daki eğitim ekibi tarafından da ilgi ile karşılanmıştır.

19 Temmuz tarihinde ise Toprak Bilim Okulu (Prof. Dr. Sevinç Arcak) ve Felsefe Okulu (Prof. Dr. Sabri Büyükdüvenci) programları doğrultusunda 10-12 yaş grubu çocuklarla atölye çalışmalarını gerçekleştirmişlerdir.

Toprak Bilim Okulu programının “Toprak Bizim İçin Önemli midir?” konu başlığı ile yürüttüğü atölye çalışmasına toprak nasıl oluşmuştur? Sorusu ile başlanmıştır. 1 cm toprağın kaç yılda oluşabileceği tartışılmış ve çok uzun sürede oluşan toprağın çok kısa sürede nasıl korunması gerektiği ve korunmadığında yaşamımızda oluşabilecek olumsuzluklar ile ilgili etkinlikler yaptırılmıştır. Her bitkinin yetişmesi için toprağın önemi ile ilgili farklı, eğlenceli ve deneysel etkinlikler gerçekleştirilmiştir. Etkinlikler çocuklar tarafından ilgiyle karşılanmıştır.

Felsefe Okulu programı ise iki oturumdan oluşan “İyi ve Kötü Nedir?” konu başlıklı çalışmalarını yürütmüştür. Çalışmalar sırasında farklı sorulara yanıtlar aranmaya çalışılmış,  çocukların farklı görüşleri olduğuna vurgular yapılmıştır. Var olan düşünceleri benimsemek yerine temel sorunları tartışmaya, ele almaya, eleştirel düşünmeyi öğrenmek için düşünme yetilerini geliştirmeye vurgu yapılmıştır.

Tüm programlar çalışmalarını başarılı bir şekilde tamamlamıştır. Programlar çalışmaları sürdürürken TRT AVAZ kanalı da çalışmaları görüntülemiş ve Koordinatör Yardımcısı Uzm.Umut Oğur ile Çocuk Üniversitesi’ne dair bir röportaj yapmıştır. Avrupalı Çocuk Üniversiteleri ağı’nın kurucu üyeleri arasında olan her iki Çocuk Üniversitesi arasında ilerleyen dönemlerde de işbirliğinin devam etmesi için gerekli çalışmalar sürdürülmektedir.